Van de Nadort politicus van ’t jaar

maandag 08 januari 2007 10:04

Vrouwk Bruining verdienstelijk tweede -> lees verder De Stentor

STEENWIJKERLAND - De jonge wethouder André van de Nadort (PvdA) is uitverkoren tot politicus van het jaar 2006 in Steenwijkerland.

Tijdens de gemeentelijke nieuwjaarsreceptie werd de nieuwe door Gieters beeldend kunstenaar Jan Krikke gemaakte trofee hem overhandigd door voorzitter Sieb van der Laan en secretaris Kobie Storm van de Steenwijkerlandse Journalistenclub Krikke symboliseerde in het beeldje het samengaan van de drie gemeenten in het jaar tweeduizend en verwerkte hierin het logo van de nieuwe gemeente Steenwijkerland. Op het voetstuk zullen ook de naamplaatjes komen van de winnaars sinds 2000 zoals de vorig jaar afgetreden en nu door een ernstige ziekte getroffen wethouder Anne Beeltje. Storm benadrukte dat Van de Nadort zijn uitverkiezing voornamelijk dankt aan de vele tweede plaatsen, die hij tijdens de stemming verwierf. Velen schetsten de wethouder als een aardige politicus, die zijn ingewikkelde materie van ruimtelijke ordening goed uitlegt.

Echter hij schuwt ook het nemen van fikse maatregelen niet. Ook dit jaar geen vrouwelijke politicus van het jaar, al werd Vrouwk Bruining (Chr.Unie) wel een goede tweede. Winnaar Van de Nadort bleek verrast en vereerd en gaf aan blij met de verkiezing te zijn. ‘Ik ga dit jaar zeker mijn best doen om te laten zien dat ik deze prijs echt verdiend heb’.