Kamerleden duiken in bungalowaffaire

zondag 09 oktober 2005 20:13

Artikel uit De Stentor van 31-08-2005. De Tweede Kamerfracties van CDA en ChristenUnie zijn te hulp geroepen om duidelijkheid te verschaffen over de waarschijnlijk illegale bouw van 52 bungalows in het bosrijke natuurgebied rond hotel Resort De Eese in De Bult bij Steenwijk.

Artikel uit De Stentor van 31-08-2005

Kamerleden duiken in bungalowaffaire

31 AUGUSTUS 2005 - DE BULT/DEN HAAG - De Tweede Kamerfracties van CDA en ChristenUnie zijn te hulp geroepen om duidelijkheid te verschaffen over de waarschijnlijk illegale bouw van 52 bungalows in het bosrijke natuurgebied rond hotel Resort De Eese in De Bult bij Steenwijk.

De Overijsselse Kamerleden Arie Slob (CU) en Eddy van Hijum (CDA) hebben inmiddels de dossiers ontvangen van de verontruste huiseigenaren en toegezegd opheldering te gaan vragen. De bewoners weten na vijftien jaar nog steeds niet of op De Eese nu wel of niet permanent gewoond mag worden. Daarvoor kochten ze de bungalow destijds wel. Omdat bouwvergunningen onvindbaar zijn, vermoeden de bewoners ook dat ze eigenlijk illegaal in het groen wonen.