Vraagtekens over `coup `CDA

woensdag 05 april 2006 11:05

Steenwijker Courant 05-04-2006 - De kersverse gemeenteraad van Steenwijkerland heeft het meeste vertrouwen in Andrë van der Nadort als wethouder.

Vraagtekens over `coup `CDA' blijven
05 04 2006

STEENWIJK - De kersverse gemeenteraad van Steenwijkerland heeft het meeste vertrouwen in André van der Nadort als wethouder. De sociaal democraat kreeg 17 van de 27 stemmen. Dat zijn er twee meer dan de coalitiefracties samen kunnen geven, namelijk vijftien.

De vier nieuwe wethouders van Steenwijkerland met van l. naar r.: Henk Boxum, Peter van der Terp, André van der Nadort en Wout de Vries. (Foto: Sieb van der Laan)

Loco-burgemeester Wout de Vries (PvdA) kreeg alleen de coalitie aan zijn zijde, Henk Boxum (CU) kreeg 16 stemmen en Peter van der Terp (CDA) haalde met 14 stemmen nipt de meerderheid. Dit kwartet vormt met burgemeester Hayo Apotheker het nieuwe college van B en W van Steenwijkerland.

Tijdens de presentatie van het coalitieakkoord probeerde BuitenGewoonLeefbaar tevergeefs de waarheid boven tafel te krijgen over de uitgelekte `coup' van het CDA om de macht van de PvdA als formatieleider over te nemen. Maar Wout de Vries ging hier niet op in en ook de CU en de CDA hielden de kaken stijf op elkaar.