Henk Boxum benoemd als Wethouder

SIEB-BOXUM44066 eedaflegging Henk verkleindzaterdag 29 april 2006 11:02

Op dinsdagavond 4 maart is aan de raadsvergadering van de gemeente Steenwijkerland het coalitieprogramma aangeboden. Dit coalitieprogramma is ontstaan door een serie coalitiebesprekingen tussen de PvdA, het CDA, BGL en de ChristenUnie.

Op dinsdagavond 4 maart is aan de raadsvergadering van de gemeente Steenwijkerland het coalitieprogramma aangeboden. Dit coalitieprogramma is ontstaan door een serie coalitiebesprekingen tussen de PvdA, het CDA, BGL en de ChristenUnie.

Tijdens een korte beschouwing over de gang van zaken met betrekking tot de coalitievorming en de inhoud van het coalitieprogramma gaven enkele van de oppositiepartijen aan nog niet veel vertrouwen te hebben in de coalitie en de voorgestelde wethouders.

Door de coalitiepartijen zijn Wout de Vries, Peter van der Terp, André van de Nadort en Henk Boxum voorgedragen als kandidaat-wethouders. Middels schriftelijke stemming kon de gemeenteraad aangeven of deze kandidaat-wethouders daadwerkelijk verkozen en benoemd konden worden als nieuwe wethouders van de gemeente Steenwijkerland. Hoewel een groot aantal partijen blanco hebben gestemd - zij gaven aan dit college nog niet voldoende vertrouwen te schenken - zijn alle vier de kandidaten verkozen als nieuwe wethouders.

Burgemeester Apotheker nam de vier wethouders de eed af. Drie van de vier benoemde wethouders legden de eed af met de woorden 'Zo waarlijk helpe mij God Almachtig'. Onder hen ook Henk Boxum, wethouder vanuit de ChristenUnie. Henk krijgt de portefeuilles 'Sociale Zaken', 'Verkeer en vervoer' en 'Wijken- en kernenbeleid' onder zijn hoede. Hij gaf in de vergadering aan hier zeer content mee te zijn. Vanuit de achtergrond van de ChristenUnie is sociale zaken een onderwerp dat voor de partij zeer belangrijk is. 'Wij zien het als onze taak op te komen voor de zwakkeren in onze samenleving.' Over het wijken- en kernenbeleid kon Henk Boxum het volgende aangeven: 'Ik ben zelf een inwoner van het buitengebied. De stad is mooi, maar voor mij is het buitengebied nog mooier. Met hopelijk een uitbreiding van de financiële middelen zullen wij zeker veel goeds en moois kunnen doen voor de wijken en kernen.'