Henk Boxum politicus van het jaar 2004

maandag 10 januari 2005 16:14

Raadslid Henk Boxum beste politicus van 2004

Uit de Steenwijker Courant van 10 januari 2005
Steenwijk – Raadslid Henk Boxum is vrijdagavond tijdens de nieuwjaarsreceptie van de gemeente Steenwijkerland gekozen tot politicus van het jaar 2004. Het is de tweede keer, dat het raadslid uit Sint Jansklooster deze prijs in ontvangst mag nemen. Wat zeker is, is dat het de laatste keer is dat hij deze eer krijgt, want vorige maand nam hij, na achttien jaar, afscheid van de politiek.

Organisator Hans Bogers: ‘Er werd gekozen voor het raadslid, dat gedegen, weloverwogen, logisch en begrijpelijk weet te formuleren. Iemand die integer en meer dan alleen het financieel geweten van de raad genoemd mag worden. Hij is wars van verbaal geweld en heeft harmonie hoog in het vaandel staan.’ En vervolgens: ‘Het raadslid dat toch wel teleurgesteld moet zijn geweest, toen bleek dat de raad het onderwerp waarden en normen niet dat gewicht gaf, dat het in zijn ogen had moeten hebben.’

Hen Boxum was blij met de prijs. ‘Ik vind het hartstikke leuk. Het was de tweede keer en in elk geval de laatste keer.’De politicus van het jaar wordt jaarlijks gekozen door het journaille van de Opregte Steenwijker Courant, de Stentor en de Slos.