Olde Veste kan rekenen op meerderheid

dinsdag 17 januari 2006 18:22

STEENWIJK – Voetbalvereniging d’Olde Veste ’54 uit Steenwijk kan rekenen op een meerderheid van de gemeenteraad voor het voorstel van € 55.000,- voor de realisatie van twee extra kleedkamers, zo bleek gisteravond tijdens de commissie Maatschappij, Welzijn en Cultuur. Dit voorstel wordt op dinsdag 24 januari aan de raad voorgelegd.

Olde Veste kan rekenen op meerderheid

CU steunt raadsvoorstel

Het agendapunt kent al een geschiedenis. Wethouder Henk Gielen kreeg de opdracht een andere dekking te vinden. Nu komt het geld uit de algemene reserve. De meeste partijen zullen hiermee akkoord gaan, maar een aantal is principieel tegen in verband met precedentwerking. Jannes Mulder van Gemeentebelangen was tegen, maar is nu voor. ‘Waarom deze switch? Als andere verenigingen weten wat nu mogelijk is, dan kunnen ze bij ons aankloppen en ook zien hoe de gemeente failliet gaat. De consequenties zullen een spektakel worden. Want wat zijn de criteria? Ik som even op: de groei van de vereniging, zelfwerkzaamheid en een begin van privatisering. Ik vind het wel goed, het moet maar gebeuren. Maar ik blijf waarschuwen voor het voorstel en voor de gevolgen.’

Hij zal op 24 januari niet stemmen, omdat hij op de Weissensee de alternatieve elfstedentocht verslaat. Dan zullen er nog 14 van de 27 raadsleden voor stemmen. De ChristenUnie (2 zetels) is niet bang voor precedentwerking, maar heeft wel problemen met de objectieve criteria, zei Gjalt de Haan. De VVD en het CDA (4 en 6 stemmen) zijn voor en GroenLinks/D66 (2 zetels) is ook niet bang voor precedentwerking.

De Christelijke Partij Burgerbelangen wel. ‘Er zijn structurele problemen aan de Parallelweg. Deze procedure is niet juist. Om nu nog snel tussen neus en lippen door een vereniging te privatiseren, kan niet. In het kader van de aanstaande verkiezingen zou het mooi zijn cadeaus weg te kunnen geven, maar u vindt ons niet op uw weg. Hoezeer ons dat spijt voor Olde Veste’, aldus Jacques Wagteveld. Volgens wethouder Gielen is er geen sprake van een cadeau. ‘Het voorstel is goed onderbouwd, op basis van cijfers.’

Ook BuitenGewoon Leefbaar zal niet voorstemmen, omdat het precedentwerking vreest. Wat de PvdA gaat doen, is nog niet bekend. ‘We willen nog voor de raadsvergadering een overzicht van alle teams, velden en kleedkamers van alle voetbalverenigingen’, aldus Harm Speelman, die daarmee hoopt een schatting van de precedentwerking te kunnen maken. ‘We gaan in beraad.’

(Bron: Steenwijker Courant, 13-01-2006)

In de media

Reacties op 'Olde Veste kan rekenen op meerderheid'

chris, chris (renton) renton [871708]
Geplaatst op: 15-01-2015 04:46
Een chronograaf Replica Horloges in alle opzichten ongekende, beginnend met de vrijmoedigheid van het ontwerp Replica Horloges Nederland. In feite, was de Bentley GMT getekende impuls alleen door de integratie van de armband iwc replica aan de behuizing. Resultaat: dit esthetische onderzoek resulteerde in de asymmetrie van de hoorns een is langer dan de andere zo verleidelijk als ongebruikelijk. Bentley GMT is vervaardigd in staal zo goed zoals in een rood goud versie.

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.