ChristenUnie bezorgd over prijsstijging Openbaar Vervoer

Artikel uit De Stentor van 24-02-2005

ChristenUnie bezorgd over prijsstijging OV

van een onzer verslaggevers

24 FEBRUARI 2005 - STEENWIJKERLAND - De verschraling van het openbaar vervoer in de gemeente Steenwijkerland baart vervoerswethouder Teun Boxum grote zorgen. ‘En de provincie weet dat.’
Zo reageerde Boxum op vragen van de ChristenUnie over de explosieve verhoging van de tarieven voor het openbaar vervoer door een verkleining van de zones. ‘We spreken niet over een verhoging van een paar procenten, maar over ongeveer vijftig procent’, aldus Geert Bultje namens zijn fractie. Hij wilde van de wethouder weten of deze bereid is met de vervoermaatschappijen en provincie te overleggen over deze verhogingen, de consequenties voor de burgers in Steenwijkerland en met name voor de schoolgaande jeugd.

Wethouder Boxum kan weinig doen. ‘De gemeente gaat niet over het openbaar vervoer en de maatschappijen ook niet. De provincie bepaalt het beleid en welke lijnen er zijn. Laat uw statenleden dezelfde speech in de statenvergadering houden’, adviseerde Boxum. ‘Maar ik ben het met u eens: de verschraling van het openbaar vervoer in de Kop van Overijssel is schrijnend.’
In de media