Coalitieakkoord bereikt – ChristenUnie weer in college

sfeer1zaterdag 27 maart 2010 17:53

Op zaterdag 27 maart jl. heeft de ChristenUnie een nieuw coalitieakkoord getekend met de PvdA, het CDA en de VVD. Het akkoord verzekert een doorzetting van bestaande beleid van de afgelopen jaren. We zullen ons blijven richten op het overeind houden van onze structuurversterkende projecten, blijven investeren in sociale structuren en voor iedereen uitdagen om mee te doen!

De onderhandelingsleiders presenteren het coalitieakkoord

De vier partijen zijn tot het coalitieakkoord gekomen doordat zij zich hebben gericht op het inzetten om Steenwijkerland verder te ontwikkelen en zich daarbij nadrukkelijk richten op sociale en economische structuurversterking. Het proces om tot dit akkoord te komen heeft in goede onderlinge harmonie plaatsgevonden.

Voor de ChristenUnie is het van groot belang dat het sociale beleid van Steenwijkerland recht overeind gebleven is en op diverse plaatsen nog verder zal worden aangezet. De aandacht is daarbij voor de WMO en in heel specifiek de jeugd. Ook de inzet op woningbouw in de kleine kernen is van groot belang. De versterking van de economie is een belangrijk middel om mensen te laten participeren in de maatschappij. Samen met de ondernemers willen we de kansen benutten.

Waar wij ook erg blij mee zijn is de voorgestelde aanpak ten aanzien van de sluitingstijden van de horeca en het tegengaan van verruiming van het aantal gokhallen en –kasten.

De fractie, wethouder en het bestuur zijn God zeer dankbaar voor Zijn zegen op ons werk. Wij weten ons gedragen door zijn Geest zonder wie wij dit werk niet hadden kunnen doen.