ChristenUnie stelt verkiezingsprogramma en kandidatenlijst vast

dinsdag 01 december 2009 17:40

De ChristenUnie in Steenwijkerland heeft haar verkiezingsprogramma en kandidatenlijst vastgesteld. Op de algemene ledenvergadering hebben de leden zich uitgesproken voor een vervolg op het huidige beleid. Dit gebeurde op basis van een presentatie van behaalde resultaten in de afgelopen raadsperiode en een presentatie over het verkiezingsprogramma. Het verkiezingsprogramma heeft als titel meegekregen: Sociaal, Betrokken en Stabiel.

ChristenUnie stelt verkiezingsprogramma en kandidatenlijst vast

In de afgelopen periode is de realisatie van een sociaal gezicht van Steenwijkerland vormgegeven. Een goed functionerende WMO (o.a. huishoudelijke zorg, doelgroepen vervoer), een ruimhartig minimabeleid en een verbeterd participatiebeleid waardoor meer mensen aan het werk komen en beter begeleid worden naar werk zijn daar goede voorbeelden van.

Met o.a. de bijdrages aan het duurzaamheidbeleid, recreatie & toerisme beleid, de landelijke bijdrage voor de riettelers en gevoerde kernen en wijken beleid heeft de ChristenUnie haar betrokkenheid op veel gebieden laten zien en resultaten geboekt.

De ChristenUnie heeft zich een stabiele en betrouwbare partner voor inwoners en bedrijven getoond en wil dat in de komende periode weer zijn. Het vorige verkiezingsprogramma Voor Elkaar vormde het uitgangspunt voor de basis die is gelegd. Het nieuwe verkiezingsprogramma bouwt verder op deze basis van betrouwbaarheid en rechtvaardigheid aan een veilige, duurzame en samenbindende maatschappij.

Stabiliteit komt ook tot uiting in de personele bezetting. Vrouwk Bruining-Lok (St. Jansklooster) heeft bij herhaling het vertrouwen van de leden gekregen als lijsttrekker. Hugo Belder (Steenwijk, zittend raadslid) en Remmie Winters (Giethoorn, voormalig raadslid) zijn de nummers 2 en 3 op de lijst. De huidige wethouder Henk Boxum is beschikbaar als wethouder wanneer de ChristenUnie weer deelneemt aan de te vormen coalitie na de verkiezingen.

Voor de korte versie van het verkiezingsprogramma kunt u hier klikken.

Voor de volledige versie van het verkiezingsprogramma kunt u hier klikken.