ChristenUnie Steenwijkerland bezoekt Optimair, Tuk

donderdag 05 september 2013 15:28

De ChristenUnie uit Steenwijkerland was op vier september te gast bij het bedrijf Optimair, dat gevestigd is in Tuk. Optimair is een uiterst innovatieve onderneming op het gebied van energiezuinig en duurzaam drogen en koelen van lucht

De directeur van Optimair, Ton Letwory en zijn team legden uit dat de door Optimair ontwikkelde  Dry2Cool-technologie  veel energiezuiniger is dan de huidige generatie airco’s en veel milieuvriendelijker omdat bij de koeling gebruikt wordt gemaakt van water en er dus geen broeikasgassen worden uitgestoten. Optimair is een bedrijf dat een positieve bijdrage wil leveren aan de samenleving door via innovatie de wereld duurzamer en milieuvriendelijker te maken. Deze visie sluit nauw aan bij die van de ChristenUnie. Na de introductie door Optimair, discussiërden de aanwezige leden van de ChristenUnie, waaronder de wethouder en de fractieleden, en andere belangstellenden over de rol van lokale politiek en specifiek de bijdrage van de ChristenUnie daarbij. Een van de zaken waar we het over eens zijn, is dat in de huidige tijd er blijvend aandacht nodig is voor het goed beheren van de schepping. Innovatie en verduurzaming, gefaciliteerd door de overheid en uitgevoerd door bedrijven als Optimair zijn daarbij van cruciaal belang.