aanstaande vertrek Vrouwk Bruining-Lok

vrijdag 14 december 2012 22:24

Vandaag is er aan alle fractieleden van de gemeenteraad in Steenwijkerland een schrijven uitgegaan betreffende het aanstaande vertrek van Vrouwk Bruining-Lok.

Het bestuur van de ChristenUnie Steenwijkerland maakt bekend dat de fractievoorzitter van de ChristenUnie in Steenwijkerland te kennen heeft gegeven haar politieke werkzaamheden te willen beëindigen.

Na meer dan 12 jaar actief te zijn geweest in het ondersteunende- en het raadswerk vindt Vrouwk Bruining dat het tijd is om plaats maken voor een opvolger. Zij kiest ervoor om in het jaar voor de volgende gemeenteraadsverkiezingen een stap terug te doen. Haar opvolger heeft op die manier de tijd om zich in te werken en om voluit mee te werken aan de verkiezingscampagne voor de verkiezingen in 2014.

Vanaf 1990 heeft Vrouwk zich ingezet voor de ChristenUnie. Eerst in de steunfractie in de voormalige gemeente Brederwiede en na de herindeling in Steenwijkerland. Vanaf 2004 heeft ze zitting genomen in de commissie en vanaf 2005 in de raad als fractievoorzitter.
Het waren goede, leerzame en enerverende jaren. Haar inspiratie kwam voort uit het geloof in God; het omzien naar de medemens, het dienstbaar zijn aan de samenleving.

Het bestuur, fractie en steunfractie van de ChristenUnie Steenwijkerland bedanken Vrouwk voor haar grote inzet en betrokkenheid. Zij spreken de hoop uit dat zij zich kan blijven inzetten voor de ChristenUnie.

Binnen de steunfractie van de ChristenUnie is opvolging beschikbaar om de plaats van Vrouwk in te nemen. In de komende tijd zal het formele proces van opvolging doorlopen worden. Wanneer de procedure afgerond en de opvolger bekend is zal zij eind februari afscheid nemen van de gemeenteraad van Steenwijkerland.