Krediet voor beter klimaat in theaterzaal De Meenthe

donderdag 15 april 2004 14:40

DE STENTOR - 15 APRIL 2004 - STEENWIJK - De Meenthe in Steenwijk krijgt krediet van twee ton voor een beter klimaat in de theaterzaal.

Artikel uit De Stentor van 15-04-2004

Krediet voor beter klimaat in theaterzaal De Meenthe

van een onzer verslaggeefsters

Daartoe moet een installatie ter verbetering van de klimaatbeheersing worden vervangen. Naast deze twee ton kostende operatie wordt twintigduizend euro uitgetrokken voor de plaatsing van een muur ten behoeve van het theatercafé en komt 45.000 euro ten laste van de post onvoorzien voor het aanbrengen van een ventilatiesysteem.

Politiek Steenwijkerland was deze week wederom verdeeld over het extra krediet voor theater De Meenthe. Met name de manier waarop stuitte een aantal fracties tegen de borst. Het benodigde bedrag van ruim twee ton is beschikbaar vanwege een flinke meevaller bij de aanbesteding van het verbouwingswerk aan De Meenthe.

‘Er komen nogal wat zaken naar ons toe in het kader van de bezuinigingen. Wij willen dit afwegen tegen andere prioriteiten en een integrale afweging maken tijdens de begrotingsvergadering‘, aldus Henk Boxum (ChristenUnie), die niet akkoord ging met het voorstel. Dezelfde motivatie gold voor BuitenGewoon Leefbaar en Folkert Jellesma (GroenLinks/D66). Jellesma‘s collega André de Boer - ‘slecht begroten wordt op deze manier beloond‘- ging schoorvoetend akkoord al was het maar omdat alles nu meteen aangepakt kan worden. Ook een akkoord van de CPB, maar zeker niet van harte. Was de PvdA aanvankelijk tegen het beschikbaar stellen van het krediet - ‘het bedrag moet terug in de algemene reserve‘ - na een toezegging aangaande de dorpshuizen stemde de fractie opeens voor en daarmee was een grote meerderheid voor het klimaatkrediet.
In de media