CU-raadslid Bultje stopt

bultje1.jpgdonderdag 26 juni 2008 14:30

Stentor, Marian Fix. donderdag 26 juni 2008
STEENWIJKERLAND - Geert Bultje (67) uit Steenwijk stopt als raadslid voor de ChristenUnie in Steenwijkerland.

Dat heeft burgemeester Hayo Apotheker tijdens de laatste raadsvergadering voor de zomervakantie bekend gemaakt.

Bultje heeft de burgemeester verzocht hem ontslag te verlenen 'om persoonlijke en politieke redenen'. In de raadsvergadering van 2 september neemt Bultje officieel afscheid en wordt zijn opvolger geïnstalleerd. Na kopvrouw Vrouwk Bruining en Geert Bultje is Hugo Belder de derde op lijst.

Na de laatste verkiezingen heeft Bultje aangegeven halverwege te willen stoppen als raadslid. "Dit was vooraf afgesproken en je moet stoppen als je het leuk vindt", aldus Bultje. Hij is sinds 1977 actief in de politiek en heeft in 1980 de kiesvereniging RPF in Steenwijk opgericht. In Steenwijk was Bultje tien jaar commissielid, sinds de herindeling in 2001 is hij raadslid voor de ChristenUnie.