De ChristenUnie heeft een motie ingediend om een dorpshuis in Eesveen te realiseren (4/4)

samenlevingmaandag 23 november 2020 21:38

Antwoord op een van de vier conclusies die de ChristenUnie heeft getrokken bij de begroting van 2021 – 2024.

Waarom de CU een motie heeft ingediend om een dorpshuis in Eesveen te realiseren…..

In de afgelopen jaren heeft dorpsbelang Eesveen hard gewerkt om een nieuw buurthuis te realiseren, de Ontmoeting 2.0. Als ChristenUnie hebben wij altijd aangegeven dat wij ons hard zullen maken voor de realisatie van de verbouwing die hiervoor nodig is. Nu het zover is, hebben we echter te maken met flinke tekorten in de begroting. Het nieuwe dorpshuis voor Eesveen is niet in de begroting opgenomen. De ChristenUnie gaat voor goede voorzieningen in onze dorpen en kernen en een dorpshuis maakt hier onderdeel van uit. Daarnaast is Eesveen de laatste in de rij die dit nog niet gerealiseerd heeft. In het verleden hebben alle dorpen en kernen vanuit het leefbaarheidsfonds een dorpshuis kunnen realiseren. Voor de ChristenUnie voelt het onrechtvaardig dat we dit niet kunnen bieden aan Eesveen. In het licht van de financiële situatie van de gemeente begrijpen we de keuze dat hij niet is opgenomen in de begroting. Echter, we willen Eesveen wel een perspectief bieden. En daarom hebben we met andere partijen het college verzocht in 2021 met een oplossing hiervoor te komen.

2020 Algemene beschouwing begroting.pdf50,9 kBapplication/pdfdownload
Moties en Amendementen