Pluim voor Energiecoöperatie Wieden-Weerribben

foto-broer-en-marcelzaterdag 27 januari 2018 15:58

De voorzitter van energiecoöperatie Wieden-Weerribben, de heer B. Blaauwbroek uit Dwarsgracht, kreeg donderdag 25 januari de pluim voor een waardevol initiatief. Marcel Scheringa, lijsttrekker van de ChristenUnie reikte de pluim uit. Diezelfde donderdagavond was de start van de verkiezingscampagne van de ChristenUnie in Steenwijkerland.

“Initiatieven van burgers krijgen steeds meer de aandacht en waardering die ze verdienen”, aldus Scheringa. “De ChristenUnie vindt dat de overheid initiatieven van inwoners en ondernemers moet omarmen en ondersteunen. De tijd is voorbij dat ambtenaren, wethouders of politici bepalen wat goed is voor de samenleving. Wij vinden dat de overheid nadrukkelijk moet samenwerken met haar inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties en ruimte moet geven aan goede ideeën, zoals energiecoöperaties. De energiecoöperatie Wieden-Weerribben verdient terecht de pluim voor een waardevol initiatief.”

De heer Blaauwbroek reageerde verrast en positief: “Ik vind het fijn dat we deze pluim krijgen voor ons werk.” Hij legde uit hoe energiecoöperatie Wieden-Weerribben tot stand is gekomen vanuit idealen om bij te dragen aan een beter klimaat. Juist in de afgelopen dagen zijn de zonnepanelen van de coöperatie op twee daken gelegd en wordt begonnen met de eerste energieproductie. Meer informatie op https://www.dewieden-weerribben.nl/

Tijdens de kick-off van de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart, werd het definitieve verkiezingsprogramma door campagneleider Jantina Drijfhout aangeboden aan Cor Lievers, voorzitter van de ChristenUnie in Steenwijkerland. “Steenwijkerland is een waardevolle gemeente. Waarin ieder mens het verdient om tot bloei te kunnen komen. Veel mensen redden zichzelf prima. Anderen hebben ondersteuning nodig. De ChristenUnie wil dat die hulp dicht bij de mensen en laagdrempelig georganiseerd wordt. Dat maatwerk mogelijk wordt en dat er geëxperimenteerd gaat worden op welke wijze de ondersteuning georganiseerd moet worden”, aldus Drijfhout. “Verder willen we dat de gemeente meer doet om inwoners met een afstand tot de arbeidsmarkt aan werk te helpen. Onze ondernemers hebben hier een cruciale rol in en daarom moeten zij hierbij maximaal ondersteund worden. En we willen dat de gemeente de komende jaren meer bereikt op het gebied van duurzaamheid. Want we moeten echt aan de slag met de energietransitie. Als samenleving en als overheid. De laatste jaren is er op dat gebied echt te weinig gebeurd.”

“Onze kernpunten voor deze gemeenteraadsverkiezingen zijn dan ook: Waardevolle MENSEN, Waardevolle SCHEPPING en Waardevolle INITIATIEVEN” aldus Scheringa.

Reacties op 'Pluim voor Energiecoöperatie Wieden-Weerribben'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.