Zorgen om uitbreidingsplannen B'Ulah Hoeve

donderdag 25 augustus 2005 19:03

Artikel uit De Stentor van 01-07-2005

1 JULI 2005 - DE BULT - De PvdA en ChristenUnie maken zich zorgen over de uitbreidingsplannen van de B’Ulah Hoeve in buurtschap De Bult bij Steenwijk. De woon-, werk- en leefgemeenschap aan de Onderduikersweg heeft plannen voor een gastenverblijf van circa vierduizend vierkante meter en de aanleg van een parkeerplaats voor honderd auto’s.

‘Zo’n grootschalige ontwikkeling heeft een negatief effect op de kwetsbare omgeving van de Woldberg. Bovendien zal de onverharde Onderduikersweg het toenemende verkeersaanbod, het gevolg van deze uitbreiding, niet aan kunnen’, aldus André van de Nadort (PvdA) deze week tijdens de vergadering van de commissie Bouwen, Wonen en Milieu. Hij vroeg zich af hoe het college tegen de geschetste ontwikkeling aankijkt en welke actie ondernomen kan worden om de uitbreiding tegen te gaan.

Ook de ChristenUnie maakt zich zorgen over het gebouw en de honderd parkeerplaatsen. ‘Misschien kan de B’Ulah Hoeve een nieuwe weg naar de geplande rotonde in de Eesveenseweg aanleggen zodat het verkeer niet over de Onderduikersweg hoeft’, opperde Geert Bultje.

Wethouder Ineke Steinmetz liet weten dat de bouwaanvraag niet aan alle eisen voldoet en dat de gemeente dus geen ontvankelijkheidsverklaring kan afgegeven. Zodra de aanvraag voldoet, wordt deze getoetst aan het bestemmingsplan. Overigens wist Steinmetz deze week al te vertellen dat de huidige aanvraag niet aan het bestemmingsplan voldoet. ‘We willen eerst nog eens om tafel met de B’Ulah Hoeve.’

De Onderduikersweg is weliswaar onverhard, ‘het is wel een openbare weg dus voor iedereen toegankelijk’. Ook daarover wil Steinmetz met de B’Ulah Hoeve in gesprek, ‘want we zien een toenemende druk’.

De door Bultje genoemde optie een nieuwe ontsluiting op de Eesveenseweg te maken, is volgens Steinmetz ‘een hele dure uitrit’. Immers, de benodigde gronden zijn niet in het bezit van de B’Ulah Hoeve.

De PvdA is er nog niet gerust op. Beraad in de fractie volgt.

De grootste plannen van de B’Ulah Hoeve in buurtschap De Bult omvatten een gastenverblijf van vierduizend vierkante meter en een parkeerplaats voor honderd auto’s. Een dergelijke uitbreiding ziet een aantal politieke partijen niet zitten.

Reacties op 'Zorgen om uitbreidingsplannen B'Ulah Hoeve'

chris, chris (renton) renton [871708]
Geplaatst op: 15-01-2015 04:47
Een chronograaf Replica Horloges in alle opzichten ongekende, beginnend met de vrijmoedigheid van het ontwerp Replica Horloges Nederland. In feite, was de Bentley GMT getekende impuls alleen door de integratie van de armband iwc replica aan de behuizing. Resultaat: dit esthetische onderzoek resulteerde in de asymmetrie van de hoorns een is langer dan de andere zo verleidelijk als ongebruikelijk. Bentley GMT is vervaardigd in staal zo goed zoals in een rood goud versie.

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.