In conclaaf over rode lijn - begraafplaats Belt-Schutsloot

donderdag 27 mei 2004 15:44

DE STENTOR - 27 MEI 2004 - BELT-SCHUTSLOOT - De gemeenteraad van Steenwijkerland wil samen met het provinciebestuur een oplossing zoeken voor de problematiek rond de ruimtelijke ordening in Belt-Schutsloot. ‘Het dorp zit zo langzamerhand op slot‘, vindt de ChristenUnie.

Artikel uit De Stentor van 27-05-2004

In conclaaf over rode lijn

van een onzer verslaggevers

Aan het besluit samen met Gedeputeerde Staten van de provincie een oplossing te zoeken voor de ruimtelijke ordeningsproblematiek in de Belt lag dinsdagavond een voorstel van de ChristenUnie ten grondslag.

Deze fractie kwam eind 2002 met het voorstel een begraafplaats in Belt-Schutsloot aan te leggen, een lang gekoesterde wens van de Beltigers. Onlangs stelden B en W voor daarvan af te zien wegens het gebrek aan een geschikte locatie en financiën. Tijdens de bespreking van dit voorstel in de commissie Bouwen, Wonen en Milieu, twee weken geleden, schaarde een meerderheid zich achter het college en daarmee leek de begraafplaats in de Belt van de baan.

ChristenUnie liet zich niet zomaar uit het veld slaan en kwam tijdens de raadsvergadering met het voorstel ‘niet af te zien van een begraafplaats in Belt-Schutsloot, maar te komen tot een raadsinitiatief om een oplossing te vinden voor de ruimtelijke ordeningproblematiek. We willen zo snel mogelijk èn woningbouw èn een begraafplaats in Belt-Schutsloot‘, aldus Henk Boxum over de rode contour in het Streekplan, die bouwen in de Belt bijkans onmogelijk maakt. Het gemeentebestuur wil nu samen met de provincie kijken wat de mogelijkheden in Belt-Schutsloot zijn en of de rode lijn eventueel wat verschoven kan worden.

De overige fracties schaarden zich unaniem achter het voorstel van ChristenUnie, waarmee het collegevoorstel ‘af te zien van de aanleg van een begraafplaats in Belt-Schutsloot om financiële en RO-redenen‘ tot nader order wordt opgeschort.
In de media

Reacties op 'In conclaaf over rode lijn - begraafplaats Belt-Schutsloot'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.