Algemene beschouwing PPN 2020

ballon_cu_transpartant.pngdinsdag 09 juli 2019 20:20

Jantina Drijfhout, Fractievoorzitter van de Christen Unie Steenwijkerland sprak deze beschouwing uit op dinsdag 9 juli 2019.
PPN staat voor de PersPectief Nota, de voorloper van de begroting die in november vastgesteld moet gaan worden.

Voorzitter,

Hoe kijken we naar onze gemeente? Wat is bereikt, wat vinden we hier van. Wat gaan we de komende periode doen?! Daar gaat het vandaag over.

Wat voor gemeente willen we zijn? En hoe bouwen we aan deze gemeente in het besef dat besluiten nu mede de toekomst bepalen van onze jongeren. Hoe laten we onze gemeente aan hen achter? De samenleving is niet maakbaar. Door ons werk in de gemeenteraad faciliteren en stimuleren we wel de richting die we op willen gaan.

De vraag wat voor gemeente wil je zijn wordt des te prangender als je een PPN voorgelegd waarin veel keuzes worden gemaakt. Een herijking van 2 miljoen en beleidsarm als het gaat om nieuwe investeringen. En toch willen we onze ambities in stand houden. Hoe gaan we dat de komende jaren doen.

Meer lezen? Zie het bijgevoegde document.

De samenvatting:

190709 raad algemene beschouwing ppn 2020.pdf50,4 kBapplication/pdfdownload
PPN-Samenvatting.png529,0 kBimage/pngdownload

Reacties op 'Algemene beschouwing PPN 2020'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.