Bedankt, ik word er stil van…

Bos Bloemenvrijdag 11 november 2016 20:15

Mantelzorg, ik ben er gewoon ingerold”, en ”natuurlijk zorg ik voor mijn vrouw. Met liefde en al jaren”. Zomaar een paar uitspraken van enkele van de mantelzorgers die deze week een bloemetje kregen van de ChristenUnie in Steenwijkerland.

In de week van de mantelzorg heeft de ChristenUnie Steenwijkerland een bos bloemen gegeven aan drie mantelzorgers. Mantelzorgers die door hun kinderen, buren of vrienden waren opgegeven. Gewone Steenwijkerlanders die je op straat niet zou herkennen, maar die wel iets bijzonders doen. En vaak jarenlang: zorgen voor een partner, buurman of buurvrouw, moeder, dochter of zoon. En als we even met ze samen zitten voor een kop koffie komen de verhalen. Verhalen over het leven, over liefde en verdriet. En ja, af en toe valt een stille traan.

Want mantelzorger zijn doe je gewoon. Het komt op je pad. Het wordt een deel van je leven en al snel weet je niet beter. Daarom is het goed dat de mantelzorgers een week per jaar extra aandacht krijgen en dat we even dankjewel kunnen zeggen. Dat doet wat met ze. Vergeet ze niet en geef ze af en toe een knuffel of andere warme aandacht. Hartelijk bedankt mantelzorgers.