Welkom op de website van de ChristenUnie Steenwijkerland

Welkom bij de ChristenUnie Steenwijkerland. Op deze site treft u informatie over het werk dat door de ChristenUnie fractie in de gemeenteraad wordt verricht. Dit werk doen wij uit onze christelijke overtuiging, als volgers van Jezus Christus, dat wij zorg hebben te dragen voor onze medemens en de schepping. Op deze manier geven wij invulling aan een bloeiende en sociale maatschappij in een duurzame omgeving, waarin de overheid zorgt voor veiligheid en de zwakkere mens beschermt.

De ChristenUnie heeft ingestemd met de begroting van 2021 - 2024 (1/4)

vergadertagelmaandag 23 november 2020 21:50 Antwoord op een van de vier conclusies die de ChristenUnie heeft getrokken bij de begroting van 2021 – 2024. lees verder

De ChristenUnie is blij dat het budget voor armoede- en minimabeleid niet verlaagd is (2/4)

kassa-lege-portemoneemaandag 23 november 2020 21:43 Antwoord op een van de vier conclusies die de ChristenUnie heeft getrokken bij de begroting van 2021 – 2024. lees verder

De ChristenUnie is tegen een unilocatie als deze de gemeente 15 miljoen extra gaat kosten (3/4)

future-past_200-130maandag 23 november 2020 21:41 Antwoord op een van de vier conclusies die de ChristenUnie heeft getrokken bij de begroting van 2021 – 2024. lees verder

De ChristenUnie heeft een motie ingediend om een dorpshuis in Eesveen te realiseren (4/4)

samenlevingmaandag 23 november 2020 21:38 Antwoord op een van de vier conclusies die de ChristenUnie heeft getrokken bij de begroting van 2021 – 2024. lees verder

19 mantelzorgers kregen een boeket bloemen!

groot boeket bloemen.jpgvrijdag 13 november 2020 18:00 ChristenUnie Steenwijkerland bezorgt bij 19 inwoners van Steenwijkerland een mantelzorgboeket. lees verder

Schriftelijke vragen over collectieve zorgverzekering voor inwoners met een lager inkomen kopie

De ChristenUnie maakt zich zorgen over het voortbestaan van de collectieve zorgverzekering voor inwoners met een lager inkomen.

Daarom hebben wij het college hierover een aantal schriftelijke vragen gesteld.

Het college heeft in haar beantwoording aangegeven dat er geen signalen zijn dat dit ook in onze gemeente speelt. Hier zijn we blij om. Dat betekent dat de 371 inwoners die nu gebruik maken van deze collectieve zorgverzekering zich geen zorgen hoeven te maken.