Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Nieuwsbrief begin maart 2018

Nog een paar weken ....

Beste lezer,

Op 21 maart zijn er de gemeenteraadsverkiezingen (GR2018). U mag weer naar de stembus om een nieuwe gemeenteraad te kiezen.

We zijn volop bezig met de promotie van de ChristenUnie in Steenwijkerland. We doen dat op sociale media, via de krant, de radio en ook via verkiezingsdebatten.

De promotie en verkiezingstrijd doen we niet op eigen kracht.

Wilt u ook voor ons en onze campagne bidden?

Namens het bestuur, Pieter Jan Hummelen

ChristenUnie overhandigt Manifest Ouderen Waardevol aan Seniorenplatform Steenwijkerland

De ChristenUnie vindt het hoog tijd dat er in het gemeentelijk beleid van Steenwijkerland speciaal aandacht komt voor de groeiende groep ouderen. De samenstelling van de bevolking in Steenwijkerland verandert in snel tempo. Over een paar jaar is 25% van de inwoners 65 jaar of ouder. Nog eens 10 jaar later is dat opgelopen tot bijna 30%. Wat zijn de gevolgen van de vergrijzing? Hoe kunnen we ervoor zorgen dat ouderen nu en in de toekomst prettig ouder kunnen worden in Steenwijkerland?

ChristenUnie zegt JA tegen ‘t PuzzelsTuk

Via de media heeft Marjon Otten, namens de ouderraad van basisschool ‘t PuzzelsTuk in Tuk, gevraagd om duidelijkheid van de politiek in Steenwijkerland: mag ’t PuzzelsTuk in Tuk blijven of moet ze verhuizen naar School B in Steenwijk? “De ChristenUnie wil die duidelijkheid geven en vindt dat er huisvesting voor ’t PuzzelsTuk moet komen in Tuk. Dus een verhuizing naar het gebouw van School B in Steenwijk, is wat de ChristenUnie betreft niet meer aan de orde”, aldus Jantina Drijfhout, de nummer 2 op de kieslijst van de ChristenUnie. Daarom hebben we ons JA aangeboden aan Marjon Otten van de ouderraad, Alien Bisschop van Plaatselijk Belang Tuk en Martine Linnemans, een betrokken ouder.

Pluim voor Energiecoöperatie Wieden-Weerribben

De voorzitter van energiecoöperatie Wieden-Weerribben, de heer B. Blaauwbroek uit Dwarsgracht, kreeg donderdag 25 januari de pluim voor een waardevol initiatief. Marcel Scheringa, lijsttrekker van de ChristenUnie reikte de pluim uit. Diezelfde donderdagavond was de start van de verkiezingscampagne van de ChristenUnie in Steenwijkerland.

Waardevolle Ideeen

De ChristenUnie wil inwoners steeds meer betrekken bij het maken van plannen voor de gemeente. Gelukkig zijn er in Steenwijkerland mooie voorbeelden hoe dat kan. Toch is het ook nog steeds een zoektocht om samenwerking tussen inwoners, ondernemers en de gemeente verder te verbeteren.

We zijn op zoek naar waardevolle ideeen voor jongeren en ouderen. Welke knelpunten  moet de gemeente voor Jongeren en Ouderen oplossen? Voor de ChristenUnie geldt: uw en jouw mening telt!

Vul in!

Onze top drie