Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Referendum associatieverdrag

Op 6 april 2016 wordt er een referendum gehouden over het associatieverdrag tussen de Europese Unie en Oekraïne. Door het verdrag wordt handel drijven met Oekraïne gemakkelijker, al vrezen tegenstanders dat het verdrag een opmaat is voor het EU-lidmaatschap.

Stemadvies: Samenwerking JA, toetreding NEE

De ChristenUnie vindt het belangrijk dat er goede betrekkingen zijn met buurlanden die grenzen aan de EU. Niet alleen is dit goed voor de Nederlandse export, ook biedt het kansen voor ondersteuning op het gebied van bijvoorbeeld mensenrechten- en anti-corruptiebeleid. Tegelijkertijd blijft het wat de ChristenUnie betreft aan de landen binnen de EU zelf welk visumbeleid ze voor Oekraïne vaststellen. De ChristenUnie is tegenstander van toetreding van Oekraïne tot de Europese Unie. Het associatieverdrag gaat hier niet over en dus stemde de ChristenUnie in Tweede en Eerste Kamer en in het Europees Parlement vóór het sluiten van het verdrag.

Hoewel de ChristenUnie niet voor het invoeren van referenda was, adviseert zij de burgers wel om gebruik te maken van het stemrecht en vóór het associatieverdrag te stemmen.

Lees meer over Referendum associatieverdrag Oekraïne

Uitnodiging: Fosfaatrechten en de toekomst van de melkveehouderij.

Op maandagavond 18 april organiseert de Tweede Kamerfractie in samenwerking met de Overijsselse Statenfractie en lokale fracties een bijeenkomst in Zwolle over fosfaatrechten en de toekomst van de melkveehouderij.

Onlangs heeft staatssecretaris Van Dam van Economische Zaken bekend gemaakt dat de melkveehouderij moet inkrimpen, omdat er teveel fosfaat/mest wordt geproduceerd.

De bijeenkomst zal plaatsvinden van 20.00-22.00 uur (inloop 19.45 uur) in de Vreugdehoeve in Zwolle (http://www.devreugdehoeve.nl/).

Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op TwitterVolg ons op Facebookfooter-rechts