Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Nieuwsbrief januari 2018

Van het bestuur

Beste lezer,

Het jaar 2017 zit er op. Er is veel gebeurt, in de gemeenteraad en ook in de gemeente, bij de burgers.

In deze nieuwsbrief informeren we u over diverse lokale en landelijke onderwerpen.

Het bestuur heeft de voorbereidingen voor de gemeenteraadsverkiezinen 2018 (GR2018). Ook de fractie is begonnen met de inhoudelijke kant, het verkiezingsprogramma.
Mocht u of iemand in uw omgeving ons wil ondersteunen, voor of achter de schermen, wees welkom!

Wilt u wat melden aan fractie of bestuur, schroom niet en mail of bel ons.

Namens het bestuur, Pieter Jan Hummelen

Fijne en succesvolle Informatieavond over begeleiding van Nieuwkomers voor (potentiële) vrijwilligers.

Wauw, wat een mooie opkomst was het gisteravond bij de informatieavond voor mensen die meer wilden horen over de begeleiding van nieuwkomers in Steenwijkerland. Ruim 30 mensen waren bij elkaar. Mensen uit plaatselijke kerken, al werkzame vrijwilligers, geïnteresseerde inwoners en professionals. En ook een mooie vertegenwoordiging van de lokale politieke partijen.

De complete kandidatenlijst is er!

Nadat op de ledenvergadering van de ChristenUnie Steenwijkerland de nummers een en twee waren voorgesteld, presenteert het bestuur van de ChristenUnie in Steenwijkerland nu de complete lijst van kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezing van 2018. Het bestuur is blij en een beetje trots omdat de lijst duidelijk vernieuwd is ten opzichte van vier jaar geleden en veel kwaliteit bevat. Een mooi gemêleerd gezelschap van betrokken christenen. Mensen die midden in de (lokale) maatschappij staan en wonen en leven in verschillende kernen van Steenwijkerland.

Herindeling luchtroutes Lelystad

De motie van PvdA en VVD om aan te dringen op herindeling van het luchtruim per 2023, zodat de overlast in Overijssel door het vliegverkeer van luchthaven Lelystad wordt beperkt heeft de instemming van de ChristenUnie.

ChristenUnie Statenfractie en fractie Steenwijkerland op werkbezoek bij Dyka Steenwijk

Woensdag 14 juni 2017. De twee ChristenUnie fractie begonnen de dag in het plaatsje Muggenbeet, bij Blokzijl om zich bij te laten praten over de ontwikkelingen rond het nationale prak de weerribben-wieden. Daarna stond een bezoek aan Dyka op het programma.

Speciaal mantelzorgbedankje voor vrijwilligers van Stichting Terminale Thuishulp.

Op dinsdag 14 november ontvingen de vrijwilligers van Stichting Terminale Thuishulp een taart van de ChristenUnie om hen te bedanken voor het bijzondere werk dat ze doen. De stichting bestaat al ...
Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op TwitterVolg ons op Facebookfooter-rechts