Speciaal mantelzorgbedankje voor vrijwilligers van Stichting Terminale Thuishulp.

Stichting Terminale Thuishulp Mantelzorg bedankjewoensdag 15 november 2017 10:25

Op dinsdag 14 november ontvingen de vrijwilligers van Stichting Terminale Thuishulp een taart van de ChristenUnie om hen te bedanken voor het bijzondere werk dat ze doen. De stichting bestaat al 25 jaar en was genomineerd voor het mantelzorgbedankje dat de ChristenUnie jaarlijks geeft aan een aantal mantelzorgers. “Mantelzorgers doen heel belangrijk werk en verdienen het om een schouderklopje te krijgen. Dit jaar heeft de ChristenUnie vier bossen bloemen gegeven aan individuele mantelzorgers uit verschillende kernen van Steenwijkerland. Nog niet eerder is een stichting genomineerd, maar wij vinden het geweldig dat juist de Stichting Terminale Thuishulp bij ons is aangemeld. Zij doen heel belangrijk werk en ontlasten mantelzorgers in een moeilijke fase van het leven. Dus de taart is zeer verdiend”, aldus Jantine Drijfhout van de ChristenUnie.

De vrijwilligers van de stichting geven, in de laatste fase van het leven van patiënten die thuis verzorgd worden, ondersteuning aan partner, familie, vrienden of buren. Dit kan zijn in de vorm van waken enkele nachten of enkele dagdelen per week. De hulp bestaat uit licht verzorgende taken en begeleiding van de zieke, familie en andere naasten. “We vinden het ontzettend leuk dat we op deze manier bedankt worden. Fijn dat er mensen zijn die ons genomineerd hebben”, aldus Maartje Ilmer, coördinator van de stichting die naast de terminale thuishulp ook verantwoordelijk is voor het runnen van het Riemkehuis, de hospice in Steenwijk. Mevrouw Tineke Engels nam de taart namens de vrijwilligers in ontvangst. Zij is van alle huidige vrijwilligers het langst aan de stichting verbonden.