Raad en Commissie op een avond ...

woensdag 16 mei 2012 19:35

Was dat een goed idee? Nee! Zoals mijn zoon zou verzuchten: Duurt lang!

En dan nog te weten dat we ook van te voren nog een informatiesessie hadden over de financiële stresstest van de gemeente. Was er tenminste ook nog goed nieuws.

Zoals al aangegeven in de commissie in april, konden wij niet instemmen met het voorstel tav het vrijgeven van stelposten voor groen onderhoud. Wethouder in zijn wiek geschoten. De VVD doet niet mee in de discussie, zowel niet de april commissie als tijdens de raad. Na de besluitvorming wel komen met het argument dat wij nu de uitvoering vertragen. Laat mij u geruststellen. Dat gebeurt natuurlijk niet. Het door ons ingediende amendement (samen met CDA en PAS) geeft juist opdracht de plannen voor 2013 e.v. uit te werken. Kunnen we na de begroting alsnog middelen vrijgeven.

Vervolgens vindt er na aanleiding van een vraag van BGL een onfatsoenlijk, vies politiek spelletje plaats. Al in de vraagstelling kon je lezen dat ze erop uit zijn om Peter van der Terp een duw te geven. Het meest kwalijke is dat ook twee coalitiepartijen met droge ogen een motie van afkeuring indienen en ondertekenen: PvdA en VVD. En alleen omdat ze niet goed willen luisteren naar wat de wethouden betoogt.

Vrouwk Bruining en ik konden van harte instemmen met de uitleg die van der Terp gaf over een personeelsadvertentie in samenhang met de uitvoering van een raadsbesluit. Alle conclusies die door Dedden (BGL), Jongman (PvdA) en Kuperus (VVD) c.s. werden getrokken zijn onjuist en de bewoordingen gekozen in de motie waren onfatsoenlijk. En eigenlijk bedoelde ze ook geen motie van afkeuring maar een motie van wantrouwen, maar blijkbaar durfden de PvdA en VVD dat toch niet aan…

In de commissievergadering die vervolgens werd gehouden, was het maar een tamme bedoeling. Valt eigenlijk niet veel over te melden. Jammer.