Vertrouwen?

donderdag 19 april 2012 20:17

Eindelijk weer eens tijd voor een blog. Het is een middel om wat commentaar te kunnen geven op wat er op politiek vlak gebeurt. Het vergt wel wat inspiratie om eea op digitaal papier te zetten. Soms schrijf ik wel een blog, maar als ik 'em dan teruglees,vind ik het zelf niks. Dan komt ie dus niet op de site.

Nav de afgelopen raadsvergadering is er weer voldoende inspiratie. Er was maar een onderwerp: kaderstelling tav de richting van samenwerking tussen de NoordWestGroep en de IGSD. Deze samenwerking wordt gezocht om zo tot een goed bedrijf te komen om uitvoering aan de WWnV te geven. De uitvoering moet efficiënter. Het financiële risico dat door de VVD-CDA(-PVV) regering bij de gemeente wordt neergelegd, moet niet afgewenteld worden op mensen die op afstand van de arbeidsmarkt staan. Deze mensen verdienen een goede begeleiding naar de arbeidsmarkt of beschermde werkomgeving.

In de Cie. 2 weken geleden, was de wethouder duidelijk over het voorstel en hoe het proces ingestoken wordt. De VVD-CDA-PVDA-BGL dienden afgelopen dinsdag een amendement in dat het hele proces maanden terug zou werpen. Na een schorsing passen ze het amendement aan precies zoals de wethouder bij herhaling heeft uitgelegd. Goed gebruik is dat in dat geval het amendement wordt ingetrokken, immers het college bij monde van de wethouder doet de toezegging. Toch drukken deze partijen door. Geen enkel argument wordt daarvoor gegeven. Ik vraag me af wat erachter steekt?

De ChristenUnie stemde tegen het amendement. Wij hebben van harte de aanpak van het college ondersteund, die dus exact hetzelfde is als het amendement wil. Geen machtswoord van de raad, maar gewoon een kwestie van vertrouwen op het woord van de wethouder!