Efficiënt vergaderen

donderdag 03 november 2011 12:48

Dinsdagavond weer een commissievergadering gehad. Rond half tien waren we al klaar! Niet veel technische vragen. En alleen die partijen het woord laten voeren die dat te voren hebben aangegeven bij punten. Ging goed, ook omdat er niet echt controversiële onderwerpen op de agenda stonden.

Steenwijkerdiep

In maart afgestemd door de raad en in feite helemaal terug naar af gestuurd. Nu een verhaal met verbeterde uitgangspunten. Wij blijven het jammer vinden van het niet doortrekken van het water, maar wel de politieke realiteit. Verbetering tav het wonen en het betrekken van het park is wel de noodzakelijke kwalitatieve impuls ter vervanging van het water. Nu maar kijken of het proces wel doorlopen kan worden tot het einde. Wij mopperen helemaal niet (zie OSC, woensdag 2 nov). En we zijn positief over het plan. Draagkracht lijkt groot.

Vrijwilligers

Een jaar geleden heeft de CU een motie mede-ondertekend om een vrijwilligerskaart in te voeren. Zeker ook vanwege het jaar van de vrijwilliger. Helaas wil de middenstand niet meewerken. Alleen De Meenthe is er ingestapt. Een presentje aan de vrijwilligers om ze een hart onder de riem te steken. Iedereen vond het jammer dat het zo gaat, behalve D66. Die wilde helemaal geen beloning. College is wel op de goede weg.